Hvad betyder ærlig Abe Lincoln har at gøre med virksomhedens vækst?

Er formel uddannelse vigtigt? Jo kan vi alle lære af

andre medarbejdere eller fra eksterne konsulenter vi kan ‘t vi?

Godt, i mit tidligere liv som konsulent-det projekt direktør jeg

bemærket folk ville ofte være alt for travlt med at gøre deres eget job

at lære færdighederne af en ekstern konsulent for.

Det har trods massiv indsats gjorde at uddanne mennesker.

Men medmindre færdigheder anvendes regelmæssigt efter træning de fade

væk.

Også kan være at lære fra andre i din egen organisation

fyldt.

Læring af “sidder ved siden af Nellie” som det er kendt, kan arbejde. Men

Det betyder, at eventuelle svage skik og praksis procedurer er kopieret.

Disse svage procedurer kan faktisk være den direkte modsatte

af virksomhedens strategi.

Også hvis du lære fra nogen fordi de er bare om

at forlade virksomheden. Uanset af hvilken grund. Du får ikke deres

samlede fokus på undervisning du deres job.

Så kan måder at gøre tingene blive mindre effektiv som

tiden går.

Det betyder, at service til dine kunder bliver værre. Simpelthen

fordi de mennesker, der betjener dem, ikke ved den bedste måde at

arbejder.

Forskning viser, at over 60% af kunder forlader en virksomhed

på grund af fattige, ineffektiv eller ligeglade service.

Historien om to træ kuttere

Lad os se på historien om to skovhuggere

Når der var to tvillingebrødre. De var høj, strapping lads der

begge var blevet skovarbejdernes på samme tid. Et år tog de

del i en logføring konkurrence sammen. Hver var stærk og slå

alle de kom op mod. Indtil de nåede den sidste hvor

de mødte hinanden.

De syntes jævnt matchede. Publikum kiggede og opfordrede dem som

de begge begyndte at skære træ med en stærk hastighed på knob. Efter

en time, en af brødrene stoppet for et par minutter. Lad os kalde

ham “inaktiv chopper”. Han genoptog snart arbejde, men hver time han

holdt standse.

Til sidst konkurrencen færdig og det blev straks

indlysende at tomgang chopper var skåret ned betydeligt mere

træ end sin bror.

Hans bror rystede sin hånd for at lykønske ham og spurgte, “hvordan på

jorden har du klippe to gange så meget træ som mig trods opbremsning så

ofte?”

Tomgang chopper smilede og sagde “Jeg var ikke virkelig hviler jeg var

skarphed min økse, så mit snit gik dybere hurtigere end din med

din sløv økse.”

“Inaktiv chopper” var virkelig “smart chopper”, fordi han ville

taget til efterretning, hvad præsident Abraham Lincoln havde sagt.

Abraham Lincoln sagde, “Giv mig seks timer at fælde et træ og jeg

vil bruge de første fire skarphed øksen.”

Folk kan se på uddannelse som et komplet spild af en virksomheds

tid. Fordi det forhindrer deres personale får jobbet

gjort.

Men kig på skovhuggere den, der holdt stoppe at skærpe

hans økse vandt.

Det samme gælder for enhver virksomhed, der giver deres uddannelse af personalet.

Det kan stoppe den travl, travl tid for et kort stykke tid, men det betyder

at personalet blive mere produktiv og derfor opnå mere.

Løbende uddannelse er afgørende for en virksomheds vækst

At få dig selv og dine medarbejdere uddannet er afgørende, hvis du vil

at fortsætte med at vokse og udvikle sig,

Hvis du ikke du vil være som 90% af virksomheder over en 10 års tid

ramme og være ude af business.

Det er virkelig så grel en valg.

Der er en række effektive oplæringsstrategier, at jeg ville

anbefale dig at bruge.

To af de mest magtfulde er som følger:

a) en ugentlig selskab Workshop

b) formelle kurser – med et twist

Lad mig forklare præcist, hvordan de fungerer således at du kan gå og anvende

dem i din virksomhed straks.

Hvordan en ugentlig selskab Workshop fungerer (trin for trin)

1) set-up en time om ugen hvor alle medarbejdere samles sammen.

Den første workshop er Set-up og introduktion Workshop.

2) i denne workshop brainstorme du alle de spørgsmål og problemer

at du og dine kunder har med virksomheden.

Nogen er udpeget til tager handling noter. Det er bemærker, at

blot en liste over de foranstaltninger, der træffes med den ansvarlige

og dato skal udfyldes (altid inden næste møde).

3) du derefter prioriterer og accepterer spørgsmålene blandt alle

der.

Tip: Give særlig vægt til kundernes problemer, som de er ganske

tilbøjelige til at løse en eller flere interne spørgsmål også.

4) give en komplet liste over prioriterede spørgsmål til alle deltagere.

Deltagerne skal være alle, der arbejder for virksomheden,

medmindre de er syge.

De anden og efterfølgende workshops er spørgsmålet spisere

5) tag det første spørgsmål fra den liste, der blev udstedt dag

det sidste møde – det er så vigtigt.

6) brainstorm mulige løsninger på problemet.

For eksempel vender kunderne en produkt til dig i store

numre, men du kan ikke se hvorfor. Spørgsmålet er, “du ikke ved hvorfor

produktet returneres”.

Flere mulige løsninger opstår:

a) ring kunder og spørge dem, hvorfor de dem tilbage. Også

ring kunde, der har holdt dem og spørge dem hvorfor også.

b) send hver kunde et spørgeskema stiller flere spørgsmål,

herunder en på afkast og også specifikt for produktet i

spørgsmål.

c) spørge salgsstyrke til at gå og se hver kunde og bede om

deres mest ærlige tilbagemeldinger.

d) den administrerende direktør til at ringe til de pågældende selskaber skal se

hvad problemet er.

Indsamle svarene og give oplysninger og analyser

Gruppen den følgende uge.

7) Hvis løsningen kræver en bedre procedure eller virksomhed

processen skal gennemføres udpege en person til at skrive det og for

Det skal udstedes inden næste møde for anmeldelse og aftale.

8) kun vedrører ét emne pr. session – selv hvis du er færdig med det i

10 minutter. Men du skal fokusere på dette spørgsmål.

9) anmeld løsningen og kontrollere, at det fungerer. Derefter underskrive det

ud og tilføje til listen over fuldførte emner.

Husk denne værdifulde Spin-off fra træningen

Gætte, hvad du bygger med dokumentationen?

Det er et selskab-fil, der giver mulighed for nye medarbejdere at få op til hastighed på

hvordan virksomheden har fået til hvor det er nu og hvad nuværende

der er procedurer og processer.

Ikke bare, at. Det betyder, at man med et slag har samlet den

intellektuelle ressourcer af flere folk til at producere nye og bedre måder at

arbejder på at hjælpe kunder og dine medarbejdere.

Du fortælle mig. Tror du dine kunder vil blive endnu

lykkeligere med en organisation, der omhandler og løst spørgsmål?

Nu, du kan tænke er jeg kun et én person eller to person

virksomheden?

Denne metode gælder lige så godt til dig også.

Det gode ved det er, at så længe du dokumentet du vil

har processer på plads, når du får mere personale.

Presse mest muligt ud fra et formelt kursus

Se på formelle kurser, men med et twist:

1) har en formel uddannelsesstrategi for hver person. Det gør ikke

Uanset om du er en person eller 3.000 person selskab. Du

har brug for en strategi, fordi ellers du vil blive bedt om uddannelse

der ikke passer med din virksomhedens mål.

2) planlægger hvad kurser personale (og du) bør deltage under de

år.

3) deltage i kurset – der bør være nogen undskyldning for ikke –

fremmøde.

4) nu her er twist før dine medarbejdere går på kurset fortæller

dem, at du vil bede dem om at gøre en kort præsentation på

kursus hos personalet næste ugentlige møde. Den

præsentation er et kort resumé af kursets indhold, og 6

10 ting, som personen har lært og vil anvende i deres

job. Efterfulgt af 10 minutter af spørgsmål.

Årsagerne til dette er:

a) andre mennesker nu drage fordel af høre hvad kurset var alle

om

b) deltageren vil være meget mere opmærksomme på kurset og

lære mere af det

c) du uddannelse af personalet til at føle sig komfortable at give præsentationer

i et afslappet miljø.

d) andre ansatte kan lære tingene, de kan anvende i deres job.

5) Sørg for, at de gør præsentationen. Hvis ikke du får ingen

fordelene ved de tidligere skitseret. Sørg for, at alle gør det

præsentation, endda nogen, der skælven i angst. Hjælpe dem med at få

over det ved at lade blive dem siddende, eller bare til stede over 2-3

uger. Men sørg for at de udgør – det skal være en betingelse for

fremmøde.

6) været på et kursus selv? Højre. Du gør det samme som din

personale. De er ved at lære om, hvad du gør.

Hvad er de gyldne regler for uddannelse?

Endelig og vigtigst af alt er der et sæt af Golden træning

Regler jeg bruger altid, som er

a) uddannelse skal anvendes, når du vender tilbage fra kurset

b) du og dine medarbejdere skal understøtte forsøg på at bruge uddannelsen.

Det kan ikke arbejde meget godt i første omgang som folk begynder at anvende den.

c) omskole intervaller fordi færdigheder kan kun forbedres ved

gentagelse. Kig på karate, golf, fodbold og andre sportsgrene du

nødt til at holde udøver for at få det bedre. Det er det samme med arbejde

uddannelse.

For eksempel lære folk alt på en gang lederkursus

men måske kun anvende 10% af hvad de lært og glem resten.

Når de går igen lærer de stort set det samme, men så

anvende en anden 10% af hvad de lærer og glem resten.

Så over tid anvender de flere og flere af hvad de lærte

indtil i sidste ende bruger de alle tid management teknikker

og er eksperter. Få dem til at lære nye medarbejdere!

d) når du har fået trænet op eksperter brug dem til at træne din egen

personale.

Stopper træningsstaben virksomhed at tjene penge? I sidste ende den

Svaret er det gør dig endnu flere penge end du gjorde før de

blev uddannet.

Husk de to axmen?

Du ønsker at være smartere chopper.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.