Hvordan små virksomheder opbygge en kundebase

Opbygning af et solidt kundegrundlag er en nødvendighed for enhver lille virksomhed. Ofte gange disse mindre virksomheder ikke kan konkurrere effektivt med større virksomheder i form af ressourcer. Toms minimarked vil for eksempel ikke være en kamp for landmand Jack butikskæden. Senere vil slå dem i parkering, priser og udvalg hver gang! Derfor skal der noget mere end bare pris for at tiltrække og fastholde kunder. Den gode nyhed er, at mange små virksomheder har fordele, som større virksomheder ikke har. De trives i realm af “noget andet”, at større virksomheder simpelthen ikke kan rumme.
Det første skridt i opbygningen af et kundegrundlag er at definere, hvem din kunde er. Dette kaldes en psykologisk profil. Tag et stykke papir og nedskrive kvaliteterne, at mange af kunderne har. Sørg for at medtage Hobbyer, personlighed, indkomst, beskæftigelse stater, afstand fra butikken, osv. Derefter gå igennem og cirkel de kvaliteter, der synes at passe fleste af dine kunder bedst.
Det næste skridt er at bruge den psykologiske profil til at udvikle en markedsføringsplan om, hvordan at nå dine befolkning på den mest omkostningseffektive måde. For eksempel, hvis mange af dine kunder bor i det samme kvarter, har børn involveret i lokale idrætsforeninger og er presset for tid bør derefter din marketingplan prøve og appellere til dem. Du kan beslutte at stoppe ved de lokale baseball spil og give væk gratis drinks, tilbyder lokale levering, give rabatter for familiemedlemmer eller sende flyers fra dør til dør.
Når du ved hvem din kunde er og hvordan man kan nå dem skal du bestemme hvordan man skriver dine reklamer. For vores travlt kvarter overveje følgende, “mor vi kender du har travlt. Derfor er Toms minimarked ønsker at give dig en pause. Ring til os og vi vil levere din aftensmad dagligvarer i mindre end 30 minutter. Hvis du ikke har lyst til madlavning, vil så vi sende du en familiens størrelse lækker hjemmelavet måltid frisk fra vores delikatesse afdeling.” Formålet er at skrive reklamen, så det hjælper med at løse problemer i dit marked. Hvis det gør dem til at føle trist, glad eller mere praktisk, så du har gjort det godt.
Små virksomheder kan konkurrere, fordi de er mere bekvemt. Mange gange kunder undgå store kæder, fordi de tager så meget tid til at navigere. Små virksomheder har også mulighed for at virkelig give god kundeservice. Hvis du er usikker på, hvordan at maksimere din markedsføring indsats og derefter leje en god lille virksomhed konsulent, at afgifter rimelige gebyrer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *